B ussi kerenumbri (nr 1042) järgi on tegu algselt 1964. aastal ehitatud TA-6 bussiga, mis mitmete varasemate kapitaalremontide järel omandas peale viimast tehases käiku 1988. aastal uue kabiiniosa ja sai mudelitähiseks TA-6-1. Nõukogude aja lõpul kuulus buss ENSV Energeetika ja Elektrifitseerimise Tootmiskoondisele “Eesti Energia”, peale riigikorra vahetust eelmainitud ettevõtte järglasele ASle Eesti Energia Põhja Elektrivõrgud.

Peale viimast Tartu autoremonditehases tehtud kapitaalremonti 1988. aasta oktoobris läbis buss vaid paarsada kilomeetrit. Uute aegade saabudes ja bensiinihindade kallinedes 1990ndate alguses jäi masin aastateks ettevõtte garaaži seisma kuni 1998. a. müüdi eraomanikule.

Uue omaniku käes läbis buss uuenduskuuri – kere värviti roheliseks, sest triibuline originaalvärv oli tuhmunud. Kabiini paigaldati nahkpolster, lisati stereosüsteem ja muud pisemaid mugavuselemente. Ohutusvarustusena sai buss helkurid ja tulekustutid, et oleks võimalik läbida tehnoülevaatus. Äriplaan nägi ette bussi väljarentimist nostalgiasõitudeks kuid läbisõit paari aasta jooksul ei ületanud 500 km. Aastail 2000-2003 seisis Viimsi keskuses puidulaoplatsil.

2003. aaastal müüdi buss osta.ee oksjonikeskkonna kaudu Eesti Mootorispordi Ajaloo Ühingule (EMSA). Peale omanikuvahetust seisis buss Tallinnas Kloostrimetsa kandis, viimased aastad välistingimustes. Plaan oli buss korrastada kuid plaanid ei teostunud.

2007. aasta suve lõpus sai buss taas uue omaniku ja sõitis Tallinnast “omal jalal” Läänemaale Paliverre.

Bussi põhjaliku restaureerimisega tehti algust 2008. kevadel. Eemaldati kogu sisutus ja välimised detailid, nii et järele jäi vaid kereplekkidega karkass alusraamil. Sisevooderduse vineertahvlite eemaldamisel selgus, et bussi kere külgseinad on puitsõrestikul, mis oli omane enne 1987. a. kapitaalremonditud bussidele. Õnneks polnud niiskus puidule oluliselt liiga teinud. Vaid pikitala parempoolse avatava küljeakna juures oli niiskuse poolt kahjustatud. Taastamistööde käigus vahetati välja karkassi detaile, küljeplekke, katuseraami osi jms.

Kaks aastat kestnud põhjalik restaureerimine lõpetati 2010. aasta mai lõpuks. Jaaninädalal osales värskelt värvitud buss üle-Eestilisel Vanasõidukite Suursõidul. Seekordsel Jaanitule teekonnal oli rivis juba kaks korrastatud TA-6-1 bussi – Palivere ja Lokuta TA-6-1 buss.[/column]

Fotogalerii