1. septembril täitus Tartu autoremonditehase 70. sünniaastapäev. Juubeli puhul toimus 27.-29. septembril Tartu Motoshow’l autoremonditehase teemaline näitus.

Lõuna-Eesti Vanatehnika Klubi “LEVATEK” restaureerib endise Valga EPT autobussi TA-6-1. Ettevõtmise eestvedajaks on Endel Napast, kes loodab bussi valmis saada 2019. aasta septembriks, kui tähistatakse Tartu autoremonditehase 70. sünniaastapäeva.

70ndatel hakkas Tartu autoremonditehas saama üha enam eritellimusi furgoonautode ümberehituseks. TA-943 seeria furgoonautode baasil valmistati arvukalt erilahendustega autosid Eesti NSV ettevõtetele ja organisatsioonidele.

2017. a septembri lõpus märkas Virumaa Unic Klubi liige Vello Vilu Rakvere vanarauakokkuostus seismas originaalset ja komplektset TA-6 autobussi. Miks buss vanarauda viidi, kuidas päästeti ja milline rikkalik ajalugu bussil on…

Eesti Bussiajaloo Seltsi poolt taastatud autobuss TA-6-1 on esimene Eestis valmistatud sõiduk, mis on saanud vanatehnikaregistri “musta numbri”.

1975. aastal hakkas Tartu autoremonditehas lõpuks Gorkist saama uusi GAZ-52-04 šassiisid, mis võeti kohe uute furgoonautode alusraamidena kasutusele.

Segadus Gorki uute šassiidega lükkas edasi kolmanda põlvkonna furgoonautode seeriatootmise algust. 1968. aastal alustatud uue mudeli projekteerimine sai seeriatoodanguks alles 1971. aastal.

Kuidas toimus tootearendus plaanimajanduslikus süsteemis? Kuidas said oma välimuse kolmanda põlvkonna TA-943 mudeliseeria furgoonautod?

1962. aastal hakkas Tartu autoremonditehas riiklikest fondidest saama Gorki uue veoauto GAZ-53 šassiisid – uus alusraam oli eelkäijast suurem ja võimsam, mis võimaldas ehitada sellele ka suurema ja mahukama pealisehituse. Sündis uus mudeliseeria TA-942.

1961. aastal valmisid Tartu Autoremonditehases esimesed rändtöökojad – ENSV Teenindusministeeriumi tellimusel töötati välja täiesti uus liikuva teenindusbussi kontseptsioon.