1960ndate alguses täie hoo sisse saanud Estonia vormelautode ehitamine Tallinnas pani sarnaseid mõtteid mõlgutama ka Tartu autoremonditehase insenerid. Vastvalminud Ojaküla–Vanamõisa–Põvvatu ringrada Luunja lähedal, andis omakorda tõuke esimese sportauto ehitamiseks Tartus. 1962. aastal tekkisid Tallinna Autoremonditehases võidusõiduautode edasise ehitamisega probleemid. Erimeelsuste tõttu juhtkonnaga lahkus Estoniate looja Ants Seiler tehasest ja leidis endale uue mõttekaaslase Tartus. Peainsener Vello Teder pakkus Seilerile võimalust jätkata Tallinnas katkenud sportautode ehitamist Tartu autoremonditehases.
E simese projektina asus Seiler konstrueerima Eestis ainulaadset, kaheistmelist, terastoruraamiga sportlikku võidusõiduautot. Varasematele kogemustele tuginedes valmisid tööjoonised kiirelt – juba 1963. aasta jaanuaris alustati ehitamisega. Lisaks Seilerile osales auto ehitamisel tehase eksperimentaal-lukksepp Mart Taniel. Plaanis oli auto valmis saada NSV Liidu meistrivõistlusteks.Masin sai sünnikoha järgi nimeks Tartu-1. Sel oli forsseeritud Volga mootor, sillad ja kere olid aga täielikult oma konstrueeritud. Terasplekist kere valmistati käsitsi ühest plekktahvlist. Veljed, rehvid ja käigukast laenati Zaporožetsilt. Mootor paigutati juhi selja taha, ettepoole tagasilda, millega ühtlustati koormuse jaotust esi- ja tagasildade vahel. Koormuse erinevus sildade vahel oli vaid 20 kg. Samas jäi juhi jalgadele rohkem ruumi ning kadus vajadus kardaanvõlli järele. Auto tühikaal oli 540 kg, mis oli peaaegu kaks korda kergem teistest samal perioodil NSV Liidus ehitatud sportautodest. Auto ehitati parempoolse rooliga, sest ringradade läbimisel päripäeva, jääb enamus kurvidest paremale. Kui juht istub sisekurvis, on kurvide läbimine täpsem ja kiirem. Auto arvestuslikuks tippkiiruseks saadi 180–185 km/h, tegelikkuses saavutati sirgel teel veelgi suurem tippkiirus.
Auto kere valmistamisel võeti eeskujuks välismaiste autospordiajakirjade piltidelt silma hakanud võidusõiduautod. Kõrvutades Eestimaist sportautot Tartu-1 ja 1959. aasta legendaarset Briti sportautot Cooper-Climax Monaco T-49 MK I on sarnasused silmatorkavad. Nõukogude olusid arvestades ei olnud selles muidugi midagi häbenemisväärset, eks ikka üritati koduste vahenditega lääne tehnikat matkida. Nii meenutab ka Tallinnas seeriatootmises olnud Estonia-3 vormelauto 1950ndate alguse Cooper F3 ringrajamasinaid.
E simese stardi tegi sportauto Tartu-1 27. juulil 1963 Kaunases. Katsetati auto sõiduomadusi ning seadistati mootorit, finišisse kahjuks ei jõutud. Järgmisel etapil Minskis purunes masinal sidur ja loodetud edu jäi samuti saavutamata. Seevastu tekitas auto suurt elevust oma väljanägemise ja konstruktsiooni omapärade poolest. Esimese eduka sõidu sooritas Tartu-1 1964. aasta võistlushooajal. Peale Ants Seileri Tallinnasse naasmist, asus auto rooli taha Mart Taniel. Septembris toimusid võistlused Viljandis Vana-Võidu ringrajal, kus kaksikvõidu saavutasid Tartu-1 ja sama aasta alguses Seileri jooniste põhjal Tartus valminud vabavormeli klassi võidusõiduauto Tartu-2Teine Tartus ehitatud vabavormeliklassi võidusõiduauto Tartu-2 on samuti säilinud. See “avastati” 1990ndate alguses Koeru autoremonditehasest ja päästeti vanarauaks minekust. Koerust viis auto tee Jõgevamaale Saduküla Kardiklubisse. Täna kuulub võidusõiduauto Tartu-2 Eesti Mootorispordi muuseumi kogudesse ning on eksponeeritud 2017. aasta kevadel Turba vanas elektrijaamas avatud MOMUs.
PS! Mõlemat Tartus valminud sportautot kiputakse nende autori järgi lugema Estonia vormelite seeriasse. Olgugi, et nende kahe Tartus valminud sõiduki autoriks on samuti Ants Seiler, kannavad need siiski nimetusi Tartu-1 ja Tartu-2. Viimase ninalt võib õiget nime veel tänagi ähmaselt välja lugeda.