Mudel: TA-6-1 Väljalaskeaasta: 1957* Väljalaskeaasta on tuletatud kerenumbri ja tootmismahtude järgi. Taasteremondid: 1985/1992 Kerenumber: 66 |
Peale aktiivse kasutusea lõppu seisis buss amortiseerununa ja kasutuseta bussijuhi hoovil kuni 2008. a. suveni, mil see annetati Järva-Jaani vanatehnika varjupaigale. Seal seisis buss välieksponaadina kaks aastat kuni 2010. a sügisel anti see üle Kuusalu Autobaasile. Järva-Jaani Vanatehnika varjupaik sai bussi eest vahetuskaubaks Tallinna Trollipargi vana GAZ-52 baasil liikuvlabori.
2012. a kevadel viidi buss Kuusalust Tartusse AS SEBE töökotta, kus alustati bussi põhjalikku restaureerimist. Eemaldati sisu salongist ja kabiinist, sisevooderdus kuni karkassini, samuti välisplekid. Roostes metallkarkass asendati osaliselt uuega, pehkinud puitosad asendati samuti uute identsete koopiatega. Ligi kolm aastat kestnud põhjaliku töö tulemuseks on täisulikult restaureeritud autobuss TA-6-1, millist võis näha viimati 1990ndatel tehase väravast väljumas. Head restaureerimistööd tunnustab esimesena TA-6-1 bussile omistatud vanasõiduki registreerimisnumber ehk n.n “must number”.
Taastamistööde käiguga saab tutvuda album.ee lehel asuvast fotogaleriist.
Bussi taastamisest juttu ajakirjas Mootor kevad 2013.
2015. a jaanuaris lõpetati bussi renoveerimistööd ja sellest ajast alates on sõiduk Eesti Bussiajaloo Seltsi omanduses. Bussi on võimalik rentida nostalgiasõitudeks: www.timeless.ee
2016. a novembris osales buss Eesti Bussiajaloo Seltsi korraldatud bussinäitusel Tallinnas Noblessneri valukojas.

Sõidukorras
?
Kirjuta kommentaar: