»» mudeli info
Väljalaskeaastad:
uue mudelitähise TA-6-1 said tehase kapitaal- või taasteremondi läbinud TA-6 autobussid peale 1987. aastat.
moderniseeritud autobusse TA-6-1 toodeti kuni 1992. aastani.
Kere tüüp:
metallsõrestikuga vagunkere, linnadevaheline autobuss
ehitatud GAZ-51A pikendatud raamile (eesmine pikendus 295 mm, tagumine 750 mm).
reisijakohti: 31 kohta (25 istekohta)
Gabariidid:
pikkus: 6485 mm
laius: 2385 mm
kõrgus: 2695 mm
Teljevahe: 3300 mm
Rööbe:
ees: 1585 mm, kliirens: 305 mm
taga: 1650 mm, kliirens: 245 mm
Pöörderaadius: 7,6 m
Salong:
vahekäigu kõrgus: 1780 mm
vahekäigu laius: 385 mm
Toolide samm: 700 mm
Reisijateukse astmelaua kõrgus maapinnast 450 mm
Mass:
tühimass: 4750 kg
kandevõime: 1750 kg
koormus esiteljel 1793 kg
koormus tagateljel 2217 kg
täismass (31 reisijat): 6500 kg
koormus esiteljel 2858 kg
koormus tagateljel 4420 kg)
Kasutatav kütus: A-66
Kütusepaagi maht: 105 l
Kütusekulu: 28l/100km
80ndail jätkus nõudmine 20-25 kohaliste busside järele. Plaanis oli konstrueerida uus nn metsatööliste veok ehk buss, mis baseeruks veoauto GAZ alusel. Projekti menetleti Moskvas kuid tootmiseks luba ei antud. Põhenduseks öeldi, et metsatööliste veok kujutab endast autobussi veoauto šassiil ja sellise ehitamine ei ole liiklusohutuse tõttu lubatud. Nimetatud asjaolu selgitab ka, miks ei ehitatud tehases viimastel aastakümnetel uusi busse vaid tehti ainult kapitaalremonti (täiustades ja lihtsustades konstruktsiooni).
Vajadus väikese reisijatemahutavusega busside järele aga püsis. 1980ndate aastate lõpus anti ENSV ATMM-i poolt Tartu Autode Remondi Katsetehasele ülesandeks uue autobussi väljatöötamine, millega saaks "majandisiseselt parendada inimeste vedamist kodust tööle ja töölt koju". Selle ülesande täitmiseks otsustati täielikult moderniseerida tehases varem toodetud autobussid TA-6.
Alates 1987. aastast alustati moderniseeritud kerede ehitamist kapitaalremonti saabuvatele bussidele. Tartusse kutsuti tagasi ekspluatatsioonis olevad vanemat tüüpi TA-6 bussid, mis ehitati ümber vastavalt uutele nõuetele. Uuenduskuuri läbinud autobusside TA-6 kabiin asendati TA-943-tüüpi kabiiniga, vastavalt seisukorrale asendati osadel bussidel salongi puitkonstruktsioon metallsõrestiku vastu. Moderniseeritud bussid tähistati uue mudelinumbriga - TA-6-1. Kerenumbreid ümberehituse käigus ei muudetud, nii võib kohata näiteks 90-ndate alguses kapitaalremondi käigus uuesti ehitatud bussi, vana kerenumbriga ning ametliku ehitusaastaga 1950ndatest.
|