Väljalaskeaastad:
katsemudel: 1974
seeriatootmine: al. 1976
Kere tüüp:
termoisolatsiooniga, metallsõrestikul furgoon A-38A
ehitatud ГАЗ-52-04 raamile
Eesti Tarbijate Kooperatiivide Vabariikliku Liidu (ETKVL) süsteemis töötas 60ndatel leiva- ja saiaveol u. 170 TA-9 tüüpi furgoonautot. TA-9 eeliseks teiste furgoonautode ees oli kabiini buldogkompositsioon, mis vähendas sama mahutavuse juures oluliselt auto pikkust ja hõlbustas sellega manööverdamist.
Alates 1974. aastast rekonstrueeriti Tartus kõik ETKVL-is kasutusel olnud TA-9-seeria leiva-saiaveo furgoonautod. Kapitaalremondi läbinud autod saadeti ETKVL-i tagasi TA-943 kabiinidega šassidena, millele monteeriti 1969. a. ETKVL-i Koondises «Auto» väljatöötatud tagaluuktõstukiga furgoonid A-38. Furgoon A-38 paigaldati auto raamile originaalveokasti kinnititega, kusjuures auto raami ja furgooni alusraami vahele asetati puitliistud.
Tagaluuktõstuki kandevõime oli 2000 kg, tõstevõime 500 kg, maksimaalne tõstekõtgus 1250 mm. Agregaati paigaldati ka veoautode GAZ-53A ja ZIL-130 raamidele samade kinnititega, mis nende autode originaalveokastidki.
Furgooni A-38 luuktõstukit toodeti ka eraldi agregaadina A-38-03, mida tarniti Tartusse, kus seda kasutati furgoonautodel TA-943K. ETKVL-i tagaluukstõstuki hilisem mudel C-5A1 (ja C-5A1-01) olid kasutusel furgoonautodel TA-3763 ja TA-3763-01.
ETKVL-i luuktõstukiga furgooni A-38 konstrueerimisega kaasnes tolle aja kohta märkimisväärne ratsionaliseerimine kaupade transpordis. Kui siiani oli kaupu transporditud tehasest lattu ning laost kauplustesse tootjate omas, juhuslikku mõõtu taaras, siis nüüd töötati välja spetsiaalne konteinervedude süsteem - kaubad laaditi konteineritesse juba tehaste komplekteerimisosakondades, sealt edasi viisid spetsiaalsed konteinerveo furgoonautod konteinerid otse kaupluste ostusaalidesse. Näiteks pagaritoodete veoks kasutati K-2 tüüpi konteinereid.
refereeringus kasutatud brošüüri Rataskonteinerveod, R. Bertelov, H. Kulm, Tln.: \"Valgus\", 1978