Tartu autoremonditehas loodi 1949. aastal eesmärgiga remontida kõikvõimalikke kasutusel olevaid sõidukeid. Aasta peale asutamist – 1950 spetsialiseerus Tartu tehas ainult Gorkis toodetud ГАЗ-veoautode ja busside remontimisele. Esimese, 1951. aastal eksperimentaalselt valmistatud autobussiga TA-1 sai alguse tehase aastatepikkune bussi- ja furgooniehitus.

Tartu Autode Remondi Katsetehases on sari- ja väikesaritootmises olnud ligi 70 erinevat mudelit, enamus ehitatud Gorki autotehase ГАЗ-veoautode baasil. Lisaks neile valmistati hulganisti eritellimusel autosid. Näiteks Eesti Televisioonile värvitelevisiooni liikurülekandejaam TA-943H5; Spordiseltsile «Dünamo» sportlaste meditsiiniliseks teenindamiseks mõeldud auto TA-943E3, «Mosfilmile» laifilmikaamerate ja stereofoonilise helisalvestusaparatuuri veoks filmi «Sõda ja rahu» filmimisel TA-9K; kokku 30 eriotstarbelist autot (liikuvlaboratooriumid, autod teehooldusbrigaadidele jne.).

Erilahendusega auto valmistamine sai üldjuhul alguse mõne riikliku alluvusega tehase või majandi erisoovist. Tellija esitas sõiduki ehitamiseks tellimuse/avalduse koos muudatuste nimekirja ning ümberehitamise loaga ENSV Siseministeeriumi Riiklikult Autoinspektsioonilt (RAI) või sõjakomisariaadilt. Tellimuse vastuvõtmise otsustas tehase administratsioon. Kui tellimus otsustati täita, väljastas tehase standardiseerimisosakond uuele veokile/bussile tooteindeksi tehase ajutisest indeksiregistrist.

Tehasel oli kasutusel ajutine tooteindeksite register alates autobussist TA-1, mis valmis 1951. aastal kuni tähiseni TA-79 – furgoonauto Renault B120.65 alusel, mis valmis vahetult enne tehase erastamist 1997. aastal. Juhul kui katsemudelist sai peale vajalike katsetuste läbimist seeriatoode, anti sellele Teadusliku autoinstituudi (NAMI) poolt üleliiduline lõplik indeks.

Piimaveo furgoonauto TA-3760 baasil Foto: Tartu ARKT arhiiv

Piimaveo furgoonauto TA-37601

Mootor:
     ГАЗ-53A, 115hj, 8 sil.

Katsemudeli indeks: TA-30

Väljalaskeaastad:
      seeriatootmine: 1982-1986
            1982 - 20 tk.
            1983 - 20 tk.
            1984 - 20 tk.
            1985 - 20 tk.
            1986 - 20 tk.

Kere tüüp:
      metallsõrestikul, termoisolatsiooniga furgoonauto
      ehitatud GAZ-53A pikendatud šassiile
      baasmudel TA-3760 või TA-3763

Furgoonauto TA-37601 oli mudeli TA-943H3 järeltulija. Auto oli mõeldud väikesemahuliste piimakoguste kogumiseks individuaalsektorist ja transpordiks piimatööstusettevõtte vastuvõtupunkti võimalikult väheste töökuludega säilitades samas piima kvaliteeti. Furgoonauto oli metalltorust karkassile ehitatud vagun-tüüpi täismetallkerega. Välisvooder oli valmistatud terasplekist, sisemine alumiiniumplekist, seinte ja põranda termoisolatsioonina kasutati penoplasti. Veoruum oli köetav vesiküttega radiaatoriga ning ventileeritav katuseluukidega. Varumisruumis asusid kaks 750-liitrist piimapaaki, lõssipaak, veepaak veega piimapaakide pesemiseks, kirjutuspult ning kapp piimaproovide säilitamiseks. Auto veoruum oli varustatud akendega (mõlemal küljel kaks), ning kolme uksega (paremal küljel ühepoolne küljeuks, uks kabiini ja veoseruumi vahel ning taga kahepoolne uks nagu mudelil TA-3760).

Fotod

Piimaveo furgoonauto TA-3760 baasilFoto: Tartu ARKT arhiiv
Piimaveo furgoonauto TA-3760 baasilFoto: Tartu ARKT arhiiv
Piimaveo furgoonauto TA-3760 baasilFoto: Tartu ARKT arhiiv
Piimaveo furgoonauto TA-3760 baasilFoto: Tartu ARKT arhiiv
Piimaveo furgoonauto TA-3760 baasilFoto: Tartu ARKT arhiiv
Piimaveo furgoonauto TA-3763 baasil (kerenumbriga 395)Foto: Tartu ARKT arhiiv
Piimaveo furgoonauto TA-3763 baasil (kerenumbriga 395)Foto: Tartu ARKT arhiiv
Piimaveo furgoonauto TA-3763 baasil (kerenumbriga 395)Foto: Tartu ARKT arhiiv
Piimaveo furgoonauto TA-3763 baasil (kerenumbriga 395)Foto: Tartu ARKT arhiiv
Vaade piimaveo furgoonauto TA-3763 veoruumiFoto: Tartu ARKT arhiiv
Põltsamaa Piimaühistu piimaveofurgoonFoto: Karl Tooming

Vrakigalerii

Vaata TA-37601 fotosid Vrakigaleriist

Vanad fotod

Vaata vanu fotosid mudelist TA-37601

Teemad