Tootmisaastad:
katsemudel: 1951 kevad
seeriatootmine 1951 - 1953
Kere tüüp:
puitsõrestikuga vagunkere
ehitatud GAZ-51 pikendatud raamile (telgede vahe pikendus 700 mm, tagaosa pikendus 1050 mm)
Reisijakohti:
linnaliinil 22 istekohta + 5 seisukohta
maaliinil 24 istekohta
Gabariidid:
pikkus: 7250 mm (koos tagavararattaga)
laius: 2400 mm
kõrgus: 2930 mm (koos pakiraamiga)
teljevahe: 4000 mm
1951. aasta kevadel valmis autobussi esimene katsemudel.
1951. a novembris anti töökojale üle 7 uut veoauto GAZ-51 šassiid autobusside TA-1 valmistamiseks. ATP juhataja (A. Rebanes) käskkirjaga nr. 333, 10.11.51 määrati ka valmistatavate autobusside üleandmine automajanditele:
- Võru Autotranspordibaas nr. 3 - 1 autobuss,
- Paide Autotranspordibaas nr. 10 - 1 autobuss,
- Valga Autotranspordibaas nr. 9 - 1 autobuss,
- Tartu Autotranspordibaas nr. 4 - 1 autobuss,
- Tallinna Autobussipark (AP) - 3 autobussi.
1952. aastal valmis Tartu Autoremonditöökojas 12 TA-1-tüüpi autobussi (pole teada, kas number sisaldab 1951. a novembris saadud šassiisid või mitte). Valminud busside üleandmise kohta on, et Tallinna AP sai sel aastal oma kasutusse veel kaks TA-1 bussi ning samuti jagati busse Eesti NSV suurematele teatritele:
(PP 97-10) - Eesti NSV Riiklik Akadeemiline Ooperi- ja Balletiteater Estonia
(PP 66-42) - Eesti NSV Riiklik Vene Draamateater, hiljem ehitati ümber mudeliks TA-1A.
(PY 52-48) - Pärnu Oblasti Draamateater “Endla”
(Andmed: Heikki Perli)
1953. aastal sai ühe TA-1 bussi Tartu Riiklik Ülikool (PY 70-03), hiljem ehitati ümber mudeliks TA-1A.
Tallinna Autobussipargi TA-1 autobussid: (Andmed: Aare Olander)
Tallinna Autobussipargil (Tallinna AP) oli kokku 5 TA-1 tüüpi bussi.
Need olid:
garaažinr. 95 (PP 88-53) - võeti arvele 3.8.1951. Sõitis Nõva liinil. 1954. a. tegi suure avarii ja kanti maha.
garaažinr. 111 (PP 90-91, hiljem PP 91-01) - võeti arvele 16.12.1951, hiljem sai uue
TA-6 kere, kasutati viimasel ajal öövalve- jm. majandussõitudeks. Maha kantud 1961. või 1962. aastal.
garaažinr. 113 (PP 91-68) - võeti arvele 7.1.1952, oktoobris 1952. a. tuli nr. 113 all PP 98-83 (ja GZA-651 kerega?). 1955 kanti maha või anti üle.
garaažinr. 118 (PP 92-58) - võeti arvele 1.2.1952. 1952. a. lõpul anti üle 2. autobaasile (Rakvere).
garaažinr. 119 (PP 92-93) - võeti arvele 21.2.1952. 1955. a. detsembris anti üle Paide Autotranspordibaasile nr. 10.